Spirande grönt

Som barn planterade jag alltid saker om våren tillsammans med mamma. Ärtor, morötter, sallad och säkert någon blomma också. På min skola brukade vi driva upp plantor på fönsterbrädorna under våren och när det var dags att plantera ut dem fick man ta med sig sin hem och sätta den hemma i trädgården. Att så frön, det var jätteroligt! Att rensa ogräs, det var inte lika roligt. Men vad som var rent jättetråkigt, det var att skörda. Och då försvann liksom behållningen av det hela. På sätt och vis är det nästan skönt att jag bor i lägenhet nu och inte ens behöver ta ställning till om jag ska plantera morötter eller inte.

Istället pysslar jag om mina krukväxter. Jag har precis planterat om alla och det är som att mina små krukväxtbebisar har fått en hälsosam lyster kring sig. Få inredningsdetaljer klår fräscha krukväxter.

Åh vad jag hoppas att de ska trivas i sina nya krukor allihop!



Kommentarer
Postat av: Miriam

så sant som det var sagt!

2012-03-28 @ 16:38:03
URL: http://rutvethut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0