Två gånger Vänerpärlor



1. Baddaren
En bok som utspelar sig på ön Hjortholmen i Vänern, strax utanför det fiktiva Duvköping. Inget litterärt mästerverk kanske, men spännande och underhållande läsning. Jag kan inte låta bli att tänka på Läckö slott och härliga, härliga Vänerns vatten om sommardagarna. Mm, bada!

2. Hinsehäxan
Svt-serie i två delar om Lillemor Östlin. Inspelad på bland annat gamla fängelset i Mariestad, mer känt som Vita Duvan trots sin gula fasad. Fängelset som ligger precis bredvid centrum, och framför allt mellan Vadsbogymnasiet och centrum. Mm, gymnasietiden!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kvalitetspläd i bakgrunden, på min ära!

2012-01-12 @ 23:49:07
URL: http://youtu.be/dQw4w9WgXcQ
Postat av: Linnéa

Jag satt klistrad framför Hinsehäxan, både för att den var bra och för att två av mina kollegor på Humlet agerade interner. Så jag kanske glodde mer på bakgrunden än hängde med i handlingen, för när miniserien var slut var jag bombsäker på att det skulle vara ett avsnitt till;)



... och saknar min Ida väldigt mycket idag.

2012-01-14 @ 11:17:02
URL: http://barasomlinnea.wordpress.com/
Postat av: Lite mera...

Linnéa, såg du att klassföreståndar-Nina också var med? Man såg nästan bara hennes rygg, men ändå ;)



Jag hoppas att jag har tid att komma och hälsa på dig i Linköping igen, nu när du har flyttat och allt!

2012-01-14 @ 20:33:19
URL: http://litemera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0