Det är aldrig för tidigt

Igår erkände jag officiellt för mig själv att de närmaste månaderna inte kommer vara annat än en enda lång uppvärmning inför advent. Det ska drickas te, lagas värmande grytor och bakas bröd i väntan på ljusstakar, granris och jul, jul, jul. I flytten dök det upp enstaka julpynt som har fått fortsätta stå framme och påminna mig om att det inte är långt kvar nu!


För att stilla min (smått vansinniga) längtan började jag lyssnade på halvjuliga låtar igår, som Greensleeves, diverse gospel (typ Mahalia Jackson) och nunnornas körsång från Sound of Music. Det hjälpte. Lite. Men vette fasen om det inte är dags för en riktigt juligt kryddad kopp varm choklad. Och kanske lite glitter. Kanske lite grand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0