Born to be frisk

Skolstart = förkylning. Om man så är sju eller tjugotvå år gammal. Daniel har legat alldeles ynklig på soffan ett par dagar redan, och nu är det min tur att ta vid. Huvudet dunkar, jag har rakblad i halsen och jag har ungefär lika mycket styrsel i kroppen som en... sjögurka kanske? Ändå envisas jag med att var tioende minut glatt hojta Nu är jag frisk! och dra igång med en massa fnul. Bara för att fem minuter senare trilla ihop i en liten ynklig hög i mysigaste soffhörnet och kvida jag är sju-hu-huuuk! och begära uppassning. Nåväl, tur att man har godaste viltstroganoffen redo i kylen så man slipper laga mat i alla fall. Receptet är från ElsiesPäron där Kristin löpande lägger upp recept så inspirerande att jag faktiskt flera gånger direkt har skrivit upp dem på handlingslistan. Det är fina grejer det. Klicka in och bli läskade vettja!

Och när man är sjuk och inte orkar skära grönsaker är det okej att skippa dem. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0