Så mycket sol att det gör ont i ögonen

Jag gillar inte att bli bestämd över. Till exempel kan jag (tyvärr) ibland strunta i föreläsningar, nästan i ren protest. Vadå, menar ni att jag ska vara tuvngen att sitta i en trång sal med dålig luft och lära mig om elnät IDAG?! När det är strålande höstsol, paradiset ligger ju bokstavligt talat för mina fötter, vackrare än så här blir det inte och luften kommer aldrig mer att smaka så här gott att fylla lungorna med. Men ni menar att jag ska sitta instängd hela dagen, och komma ut när det är mörkt och stressa hem för att laga mat och hinna städa och diska lite innan jag somnar? Nä, nä, nä... Glöm det. Nu byter jag skolväskan mot kameran och går ut och njuter av livet istället. För tusan, vem vet när det är slut?

I torsdags var den sista höstdagen innan frosten kom, solen lyste så klart att jag fick kis-rynka mellan ögonbrynen och blev alldeles vimmelkantig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0