Bygga bo

Okej, jag är helt sjuuuukt pepp på den nya lägenheten! Och flytten! Och det faktum att omtentorna är avklarade vid flytten! Tjoho! Och jag har just ätit en hel påse popcorn så jag är helt sjukt kaloristinn och crazy. Vi tänker så här med flytten, jag och Daniel att vi vill så långt som möjligt undvika att köpa nyproducerat. Begagnat och gärna billigt är temat, och eventuella nya textiler och sånt vi måste köpa ska helst vara ekologiska och snälla alternativ. Det mesta har vi redan, och lite stolar och grejer har jag och ska piffa till, men saker som behövs införskaffas är:
- Säng + madrass
- Nattduksbord
- Pinnsoffa
- String-hylla
- Duschdraperi
- Gardiner
- Dyr tehuva i form av ett hus (med nästan bara vacker funktion).
Så, kakbit! Om någon skulle råka ha lite av det här skräpet hemma och har tröttnat: ös över det på oss. Vi lovar att tacka och bocka och niga.

En tehuva är en fantastisk grej förresten! Som ett barn som är uppväxt med en nära och kärleksfull relation till Loranga, Mazarin och Dartanjang älskar man automatiskt tehuvor. Ni fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0