Att se fram emot

Den här hösten slår rekord i blåst och regn. Jag vet inte hur många dagar den senaste månaden jag har gått till skolan och slängt nervösa blickar mot skyn för att försöka se fallande träd innan de landar på mig, och i centrum har man barrikerat fönster och dörrar för att skydda sig mot översvämning. Människor drunknar (nästan) i sina bilar. En liten påminnelse om att jorden var här före oss, och hur fina städer och kanaler vi än bygger så svämmar det helt enkelt över när det kommer för mycket regn.

Inomhus är det ändå skönt! Att komma in till alla ljus och dofter av hyacint, nejlikor och pepparkakor. Så fort tentar på torsdag är gjord ska jag börja fixa och dona inför julbordet vi ska ha i helgen. Halva lägenheten kommer att möbleras om så att alla ska få plats, och jag ska göra rödkål och julgodis. Åh, så roligt!




Kommentarer
Postat av: afSnirkelsnorkel

Fin Hyacint, jag köpte en blå och en vit idag.

2011-12-16 @ 18:26:39
URL: http://afsnirkelsnorkels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0