Den rosa synden

Nu tänker jag vara självgod och säga att jag bara har en riktig last. Några små vid sidan av finns ju alltid, men ingen som är lika urbota dum som den här. Inte nog med att jag har fallit för ett klassiskt säljknep, det är dessutom onyttig och otroligt omiljövänligt. Okej, here we go... Jag är besatt av Hello Kitty-ägg, alltså den skrikrosa tjejigare (är nog tanken) varianten av Kinderägg.
Jag samlar och har över 20 stycken figurer, saknar några få och har oräkneligt antal dubbletter. Maniskt köps det hem 3-pack med ägg, ett efter ett slits de upp och eftersom jag har ätit så otroligt många vid det här laget så är det så gott som alltid Kittysar som jag redan har i äggen. Man kunde ju önska att de åtminstone vore ett billigt nöje, de där äggen. Men de är snordyra. Och hjärtat gråter när jag ser hur mycket skräp jag får källsortera av förpackningen runt de få grammen med låtkvalitativ choklad och Kittysar. Men hey, jag kunde ju haft en värre hobby! Folkracing, nöjesjakt eller stjäla godis från barn till exempel. Det är ju skönt att veta att min hobby som värst är den fjärde värsta i världen i alla fall. Frågan är bara vad sjutton man ska göra med en stor mängd plastkatter.
Nu tänker jag vara självgod och säga att jag bara har en riktig last. Några små vid sidan av finns ju alltid, men ingen som är lika urbota dum som den här. Inte nog med att jag har fallit för ett klassiskt säljknep, det är dessutom onyttitg och otroligt omiljövänligt. Okej, here we go... Jag är besatt av Hello Kitty-ägg, alltså den skrikrosa tjejigare (är nog tanken) varianten av Kinderägg med slogan You can collect them all.
Jag samlar och har över 20 stycken figurer, saknar några få och har oräkneligt antal dubbletter. Maniskt köps det hem 3-pack med ägg, ett efter ett slits de upp och eftersom jag har ätit så otroligt många vid det här laget så är det så gott som alltid Kittysar som jag redan har i äggen. Man kunde ju önska att de åtminstone vore ett billigt nöje, de där äggen. Men de är snordyra. Och hjärtat gråter när jag ser hur mycket skräp jag får källsortera av förpackningen runt de få grammen med låtkvalitativ choklad och Kittysar. Men hey, jag kunde ju haft en värre hobby! Folkracing, nöjesjakt eller stjäla godis från barn till exempel. Det är ju skönt att veta att min hobby som värst är den fjärde värsta i världen i alla fall. Frågan är bara vad sjutton man ska göra med en stor mängd plastkatter.

Kommentarer
Postat av: afSnirkelsnorkel

1. Jag är värre!

2. You can COLLECT them all.

3. Spara lådorna på köksskåpet, nån gång kanske de kan komma till nytta.

2011-08-09 @ 21:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0