Finare muffins

När jag fyllde år fick jag två stycken OBH Nordica Frutti, en limegrön av min mor och far samt en rosa av Daniel. Eftersom jag slitit upp lådan till den rosa fick mamma rart byta in den hon köpt mot en ny födelsedagspresent, och det blev en vit elvisp från Braun. Oglamoröst? Nej! Den perfekta gåvan faktiskt, eftersom mammas elvisp låter som ett tröskverk och jag fick Leilas bok Piece of Cake i födelsedagspresent. Nu gör jag inte annat än att planera mina framtida bak... Att jag är helt mätt på onyttigheter vid det här laget men blir stressad av att bara låta dem ligga, det är en annan femma.

Igår satsade jag och Dani på stort och bestämde oss trots överhängande pluggplikter för att vi skulle provvispa en sväng. Ska man nu provvispa ska man ju göra det ordentligt, och vispa riktigt mycket.  Därför kom vi fram till att skulle baka skumbollar, mums-mums eller vad man nu väljer att kalla dem, med 30 minuter rekomenderat vispande. Mammas agg mot gelation satte dock stopp för planen. Vi hade ingen alls, och efter en stunds Leila-bläddrande och oenigheter började Dani göra kokostoppar och jag lavendelfärgade maränger. Herrlaget vann med 10/10 smaklökar, damlagets maränger blev knallblå med goda.

Allt bakande gjorde mig sugen på fina muffinsformar, något jag saknade i lördags när jag bakade 60 mini-cupcakes i fula rosa småbrödsformar. Efter snabb googling fann jag sidan LYCKAS MED MAT - köksredskap på nätet. Snyggast är ju bara mönstrade formar med grafiska mönster, men det fanns egentligen bara en variant på det, så man tager vad som bjuds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0