En helg i Göteborg

Lite mera-temat är över. Nu är det fria vindar som blåser, och jag tillåter mig skriva rubriker som jag vill.

Rekrytdagen på Chalmers är också över, och efter stammande nördar, fet currysallad och fysikalisk lekstuga var jag gott nöjd och tog en sväng på Vasagatan för att kolla rean på rean, men jag hittade ingenting varken där eller vid Haga. Jag for hem till systers pojkvän Björn och pratade oviktigheter och åt alldeles för mycket godis. Men det är ändå så himla skönt att bara kunna sätta sig ner hos någon man inte träffat på länge och låta massa blaj fara runt i luften mellan öron och munnar, kors och tvärs i organiserat kaos.

Inte för att jag vet mer nu än tidigare om framtida studieval, men jag vet att Teknisk Fysik är ett bra alternativ som passar mig. Jag hoppas i alla fall att jag har intresse nog att uthärda fem intressanta år med matematik och fysik om det blir mitt val. Efter en sådan utbildning kan jag dessutom uppfylla två av mina alternativa drömmar: att bli kosmolog eller utveckla strålningsmaskiner för sjukvården. Så fruktansvärt o-jag det låter i min öron.


I lördags fyndade jag desto mera, och kom hem med en midjekort tjocktröja från monki, ett par klarblå, tvättade Denimbirdsjeans, en snygg sjal från Åhléns samt två linnen från Weekday. Jag visar det en vacker dag när jag har det på mig. Alla plaggen ingick hur som helst färgmässigt i det spektra jag tänkt mig för i vår: lila-turkos-gul-vitt eller i den neoklassiska Saltkråkan-färgskalan: mörkblå, vit, gammelrosa, aprikos m. fl..

Lördag kväll innebar utgång för mig och fyra av mina käraste kompisar och det blev så härligt hjärtligt det kan bli, om än inte möjligast jävla livat. Jag hade en superduperskön kväll ute. Massa gamla kompisar från mellanstadiet var på lilla Statt i Mariestad, och det bådar gott inför onsdagen då jag likt en sann Skaraborgare ska gå på 100 dagar till studenten, ett år för sent. Förra året - när det var min tur på riktigt - kom jag med tåget (där jag vill minnas att jag ålande bytte om i tågsätet) från en Londonresa, hivade in resväskan i bagageutrymmet på kompisens bil och gick in klockan ett. Jag hann ta en drink och säga hej till några redan trötta vänner med hår och smink på sniskan, innan en timma hade gått och sista låten spelades. Så tråkigt att det stänger så tidigt överallt... Tacka vet jag Berlin! Ännu en höst där vore inte fel.

För att likt en sann pratkvarn
avsluta en anekdot, så spillde Björn ut lite av min dricka i mina kassar när vi njöt av vegginudlar i vårsolen utanför saluhallen. Eftersom de ändå var tvugna att tvättas valde jag att slänga på mig den nya outfiten när jag gick ut på kvällen. Därför hade jag någon avslappnad Ska vi grilla på stranden?-stil i smälkalla februari. Men, jag kände mig helt rätt klädd för häng vid torggrillen när utekvällen tog slut. Kvällen slutade med att jag blev kittlad in i sängbordet, fick en väldigt djupgående änkestöt och kan inte lyfta med armen idag. Trots det, en lovely helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0