En stor chai latte, tack!


Jag är så sjuk så det flödar snor mest åt alla håll och kanter. Det i kombination med att jag sitter fastspikad framför skrivbordet och pluggar elnätstentor gör att läget helt enkelt är ultimat för en stor, god och hemgjord chai latte.


I ärlighetens namn vet jag inte riktigt vad som räknas som en äkta chai latte, men jag gör min genom att värma mjölk i en traktörpanna under vispning så att den blir skummig och fin. Samtidigt låter jag lite vitt chai-te stå och dra i kokhett vatten i muggen som jag ska blanda chai latten i. När teet har dragit klart tar jag bort tepåsen och tillsätter 1-2 msk syrup med smak av chai-te. Slutligen tillsätter jag mjölken och pudrar lite farinsocker över skummet.

Jag brukar dricka min chai latte med sugrör och riktigt gott är det om det är så sött att det ilar i huvudet. Men föga nyttigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0