Tänd ett ljus

Alla som pluggar på högskola vet nog ungefär hur det känns att vänta på ett tentaresultat. Ibland känns det förjäkla bra och man hoppas på högsta betyg, och är mest orolig för att att det blir en trea istället för en femma. Ibland vet man att det har skitit sig totalt och väntar med fasa på känslan av ett stort, hårt U som står där och glor - misslyckandet. Ibland kanske man inte oroar sig alls och är bergsäker på alla rätt, men det har i alla fall aldrig hänt mig.

Idag skulle jag få resultatet av en omtenta i programmeringsteknik. Jag tyckte det hade gått bra, jag hoppades på en femma faktiskt. För första gången sen jag började Chalmers. Om man tittar i min betygförteckning består det mest av 3 och U - men sen idag, inte enbart! Idag fick jag nämligen min första 4! Hurra! För att fira mitt första så kallade överbetyg tänder jag ett höstigt ljus, äter en smula cashewnötter och smakar lite på en chokladkaka. För jäkla gött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0