Should I stay or should I go?

Jag går ju - som säkert ingen missat - Chalmers. Ett civilingenjörsprogram som heter Teknisk Fysik och är rätt förjäkla tungt, i alla fall för mig. Det är ungefär så tungt att jag varje vaken sekund behöver plugga, och ändå är det inte säkert att jag klarar mina tentor för det. På programmets hemsida beskrivs mina fem år på Chalmers så här:


Sen kollar man runt lite grand på de andra programmen som finns på Chalmers. Då hittar man Arkitektur med Teknik. Man ba' tappar hakan. Så många olika tårtbitar! Så mycket spännande ämnen det verkar vara inpackat i de där fem åren! Inte konstigt att man blir sugen på att byta utbildning ibland. Det där känns lite som min dröm. Kanske ska man byta?


Jag vet faktiskt inte vad man ska tänka. Hur ska man veta vilken utbildning som är rätt? Nåväl, man har ju till mars på sig att bestämma sig i alla fall, när sökningen till högskolorna öppnar. Tills dess ska jag bli för jäkla bra på fysik helt enkelt. Eller hoppas på en uppenbarelse. Vi får se vilket det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0