Bättre liv kunde jag inte ha!

Well, kanske det senaste inlägget talade för sig själv? Jag har mycket att göra nu för tiden. Ibland när jag tänker på mitt liv tycker jag att det verkar fasansfullt, med allt plugg och det där, fast situationen antagligen är densamma för de flesta studenter. Och i ärlighetens namn, jag tycker att flexibiliteten är rätt så göttig ändå. Jag menar, när jag inte pluggar eller festar så hinner jag faktiskt slappa en hel del.
Under mina tre år på gymnasiet var jag riktigt rädd för att plugga på högskola. Trots att jag alltid har gillat att lära mig saker och det alltid har gått väldigt lätt för mig i skolan, så blev jag otroligt skoltrött. Och fick en mastodontprestationsångest som helt låste mig. Och skolkade massor. Så mycket att mitt studiebidrag nästan rök. (Fast det tror jag fortfarande inte att mamma eller pappa vet om!) Hur skulle det då gå på högskolan? Tänk om jag bara blev trögare och trögare och helt plöstligt var mig sämst? I min lilla hemstad var det väl inte så svårt att gå ut med toppbetyg, det var säkert mycket svårare i resten av Sverige. Ja, antagligen var jag sämst i hela Sverige på allt, det var min slutsats.
Det känns så himla typiskt tonårstjejer det där! Önskan att vilja ge allt och prestera står ivägen för allt som man egentligen förtjänar. Hur som helst så lyckades jag ändå hamna på en utbildning med ett jäddrans högt tempo, just för att jag vill prestera, helst mig sönder och samman! Hur mycket jag än må gnälla och hur mycket mitt inre än gnisslar och knakar i fogarna så måste jag säga, fy fasen vad bra jag har valt! Jag älskar varje sekund av ångest, kuggade tentor (även om det kunde få finnas lite färre av den delen), vunna högskolepoäng, sena nätter på skolan, middagslagning i skolans lunchrum, Efter Tenta-raj, Gasque, caps, sittningar och allt som min lilla Chalmers-bubbla innehåller. Jag älskar mitt inrutade och enformiga liv. Bättre liv kunde jag inte ha.


Idag har jag skrivit om , och .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0