Rödkålens lovsång


Julbordet ser olika ut för alla. Min julbordstallrik måste innehålla ägg, sill, kokt potatis på den kalla tallriken. Prinskorvar, köttbullar, potatisgratäng och kål, kål, kål på den varma. Årets knytisjulbord var en riktig hit eftersom flera halläningar var inbjudna och det innebar att den för mig oprövade grönkålen hade en given plats på julbordet, hurra! Själv gjorde jag för första gången egen rödkål, och jäklar i min lilla låda vad gott det var! Jag använde Per Morbergs recept som bas eftersom det stämde bäst med vad jag hade hemma och resultatet blev en härligt saftig och söt kål i en sån kvantitet (jag hade tredubblat receptet) att jag kunde ge bort lite till vänner. Vill man inte dela med sig men ändå göra massor går det utmärkt att frysa in.

Aldrig mera köpt rödkål, I say no more.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0