Andra bullar

Min kille är en himla fin kille. Han gillar vaniljbullar, bland annat. Igår blev jag lovad att det skulle finnas bakverk hemma när jag kom tillbaks från räknestugan där jag skulle hjälpa Nollan (herregud vilken tur att de inte frågade nåt, mitt huvud har helt förträngt introduktionsmatte) och löftet hölls nästan exakt! Förutom att bullarna bakades efter att jag kommit hem men det gjorde ingenting, då fick jag rollen proffs och slapp det mesta tråket med baket.

Som min titel antyder bidrog jag främst med det goda vetandet, det vill säga att jag utlät mig om degens konsistens, bullarnas gyllenbrunhet och sockrets sötma. Okej, jag torkade av bordet en gång också. Men i övrigt var det Daniels mästerverk som vi avnjöt tillsammans i soffan igårkväll, framför ett dubbelavsnitt Family Guy.


Men tjo, så mysigt ska vi inte ha det idag! För att riktigt förbereda mig inför tentan imorgon tänkte jag slänga på mig min jättesparkdräkt och gå på Gasque, det vill säga: utekväll på Kårhuset. Ni kanske förstår att jag inte anser mig ha någon större chans på tentan imorgon. Men ändå, jag ska göra mitt bästa. Det blir eventuellt en kort utekväll på Chalmers, sen ska jag få min tentasömn och gå och krysta ut något imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0