Home is where the herd is

Det tycks sig inte sämre än att det har blivit vår. Jag bestämde igår att efter påsk är det cykelpremiär, så påskprojektet blir att väcka den slumrande cykeln ur sin dvala. Pumpa däck och smörja kedjor, åck åck åck! Men så härligt om man kommer igång med att cykla till skolan.
Jag har varit hemifrån så mycket de senaste veckorna att jag knappt hittar här hemma längre. Tur att jag bara har ett rum att gå vilse i, och dessutom ännu en person att dela mina 34,5 kvadrat med. Det ökar ju chanserna att stöta ihop med någon som hittar avsevärt, i den händelse jag skulle gå vilse. Grejen när jag är borta mycket hemifrån och sen plötsligt får tid hemma är att jag blir så otroligt hemkär. Skit i plugget, tänker jag och börjar pyssla om mina krukväxter, damma de allra mörkaste och dammigaste hörnen och plocka ordning på grejer som legat framme i evigheter. Och sen sitter jag där i nån sorts lyckligt rus och bara älskar att just jag bor just här med just den jag bor med. Vet att varenda pryl i den här lägenheten har vi ställt här, har vi velat ha här och vill att just den ska stå framme. Kuddarna i soffan är valda för att just vi ska kunna sjunka ner där när vi ser på film. Och gungfåtöljen finns för att jag tycker om att sitta i den och sticka. Mattan är skön att sätta tårna på när vi kliver ur soffan. Jag tänker att det inte gör så mycket att jag skjuter upp pluggandet. För jag vet att jag pluggar som allra, allra bäst vid mitt eget skrivbord i en härligt lagom städad lägenhet.
En ny studiekamrat
En ny liten studiekamrat som påminner rätt mycket om Side Show Bob.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0