Hej sommaren, välkommen hit!


Knallebang! sa det och så kom sommaren. Jag fnissade av glädje och slängde på mig min nya fågelblus med avtagbart knyt i halsringningen och mina puffigaste blöjshorts. Min bleka lekamen må vara nästan lika ljus som tröjan, men det har det blivit lite ändring på nu. Utan att jag aktivt har solat en endaste sekund, och därmed heller inte bränt mig en smula. Hälsosamt och bra!


Det är inte sommar om det inte har kommit sommarregn och åska. Åh, vad jag har längtat! Alla fönster stod på vid gavel i hettan när dropparna började smälla mot rutorna och doften av blöt asfalt blandades med hägg och syren. Hur underbart är det inte att lägga sig i sägen om kvällen och känna hur sängkläderna luktar friskt av en hel dags vädrande? Eller att väckas av och somna om till hårt regnsmatter under skumma sommarnätter? Man blir så glad som man bara kan bli när sommaren kommit.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0