Spirande grönt


När jag planterar om mina krukväxter fyller jag alltid några krukor med bara jord och ställer dem i köksfönstret. Sen, allteftersom jag rensar grönsaker, äter frukt eller andra växter fröar av sig pular jag ner kärnorna och fröerna i krukorna och sätter en plastpåse över så att de får sig en lite kuvöskur. Ibland händer det ingenting alls på några månader, ibland börjar det gro nästan direkt. Det allra mest spännande med det här är att jag inte har någon som helst aning om vad det är som växer upp, eftersom jag har pillat ner så många olika fröer! Just nu hoppas jag på att det här kommer att bli ett äppelträd, en paprika eller en citron.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0