Masthuggs- och museumsfredag

Jag har haft en så otroligt bra helg. Den började i fredags med vegetarisk, indisk lunchtallrik på favoritstället och ett besök på Göteborgs Stadsmuseum tillsammans med Daniel där vi bland annat tittade på film om och bilder av det gamla Masthugget som i revs på 60-talet. Utställningen var mycket mindre än jag trodde, men miljöerna på bilderna var så otroligt fina! Hur det var att faktiskt leva i en gammal dragig och trång lägenhet - det är en annan femma.



Att ha museer i Göteborg som har fri entré för oss under 25 är en svinbra grej! Vi kan gå in gratis på bland annat  Stadsmuseet, Naturhistoriska, Röhsska, Världskulturmuseet och Konstmuseet. Med ett flexibelt studentschema kan man dessutom passa på att gå dit på vardagarna när det är nästan tomt.

Efter att ha köpt gardiner, bordslöpare och lackskor handlade vi mat och slarvade oss hemåt i spöregnet. Vi hade bråttom hem för att feja boningen och fräscha upp oss eftersom några av Daniels klasskompisar kom hem till oss på middag. En underbart god svamp- och räkrisotto - dränkt i vitt vin - stod på menyn tillsammans med en bön- och nötterströsslad sallad. Så synd att jag inte hade kameran framme! Kvällen avslutades med ett parti Gin Rummy och hemgjord krusbärslikör.

En perfekt fredag, från morgon till kväll. Åh vad jag behövde det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0