Nåd, jag ber!

Göteborg har gått bärsärk de senaste veckorna, vädermässigt. Minst en gång om dagen kommer det en regnskur som i intensivitet motsvarar en dusch ungefär, fast såklart iskall. Helst kommer denna tvångshygieniska åtgärd från en klarblå himmel och man hinner inte ens tänka "regnställ" innan man huttrande och drypande plaskar fram i dyngsura kläder. Igår lyckades jag tamja in en sån dusch mellan gymmet och matbutiken. Huh, vad hemskt det var att hasa runt som vore jag Morran och sprida ett kallt och blött spår bakom mig i mjölkdisken.

För att badda såren min själ ådrog sig där i kylan hinkar jag lingon- och blåbärsrooibos-te till Verdis Rekviem idag, och jag har plockat fram vintertäcket till sängen. Jag kommer inte lämna huset utan regnställ över varenda bit av min lekamen, jag kommer vira in mig i yllesjalar och mamelucker upp till armhålan, ja jag stannar hemma för gott om det är det som krävs. En enda dag utan huttrande väta, det är allt jag ber om. Snälla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0