Hem ljuva hem

Kvällarna och nätterna den här veckan har jag och hunden varit ensamma hemma. Daniel har övervakat brobyggare för fulla muggar och kommit nedkrypande under täcket först när jag redan har somnat. Men jag klagar inte, jag tycker det är rätt skönt att vara ensam hemma ibland. Man kan koka stora koppar te, sätta sig i godan ro och plugga eller läsa en god bok ostörd, hur länge man vill. När man har såhär stora ytor som vi har nu också tycker jag det är så skönt att strosa runt i lägenheten och titta på allt. Vad är fint, vad kan bli bättre, blir det mysigare om man flyttar den här grejen dit och så håller jag på i oändlighet! Sen när jag känner mig nöjd sätter jag mig i soffan, kökssoffan eller så slänger jag mig i sängen med ett stort Ahhhh... och gärna en Chai Latte i handen. Jag bara njuter av att det är ett hem. Mitt hem, Daniels hem, vårt hem. Ett hem dit mina vänner kommer och äter mat med oss eller slappar i soffan. Ett sånt där hem jag längtar hem till, och där var enda liten pryl har en historia som jag känner till. Så väldigt mycket mitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0