Spritshoppande tonåringar

Flera av mina tidiga tonår vigde jag åt Ungdomens Nykterhetsförbund, UNF. Varje helg satte jag mig på ett tåg och reste på kurser, möten, fester och pepp-samlingar runt om i Sverige för att göra ölköpskontroller, hälla ut öl som minderåriga lyckats köpa, hångla och sova i fel säng. Jag är så oändligt glad att jag har den erfarenheten. Även om jag har gått vidare i livet fortsätter UNF som alltid att streta mot att alkoholen sprider sig ner i åldrarna, och det är alltid deppigt när man läser det här. Oavsett om man är för nykterism eller inte vill väl ingen att tonåringar ska kunnna köpa sprit helt okontrollerat?

Minderåriga fick köpa alkohol 6 av 9 gånger på nätet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0