Sökes: Hus. Eller?

Jag köpte ju nästan hus i vintras, till mina vänners förfäran. Ibland är det skönt att jag inte gjorde det, ibland känns det lite ledsamt. Stan är ju fin, men allra finast är stan när det finns någonstans på landet att kalla sitt hem. Det är inte utan att jag fortfarande håller mig uppdaterad på fastighetsmarknaden. I min bild av ett drömhus ingår följande:
- vattenburen värme från vedspis
- stora fönster
- trädgård
- öppen spis
- vatten, avlopp och el
- närhet till kollektivtrafik
- enskilt läge

Helst ska det vara en villa byggd innan 1950 som antingen är i folkhemsstil eller har tjugotalets brutna tak. Avsaknad från eternit, asbest och radon är ett klart plus.

Kanske ett sånt här hus?

Kommentarer
Postat av: Miriam

Det bästa jag gjort var att köpa hus. Det är läskigt men känslan att få slappna av efter en dags ärligt arbete... oslagbart!

2011-11-07 @ 23:20:38
URL: http://rutvethut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0