Att köpa hus

Förresten, mitt upp i alltihop håller jag på och försöker köpa hus (!). Det är så mycket teori om dagarna, så när jag är ledig skulle jag så gärna vilja slita med något riktigt grovt och tungt kroppsarbete. Åstadkomma någonting mer påtagligt än mera trängsel i hjärnan. Vara min egen chef, över mitt eget projekt. Visa mig själv vad jag faktiskt kan. Så jag har letat små renoveringshungrande stugor i närheten av mor och far, och ta mig tusan om det inte dök upp en perfekt stuga innan jul. Jag var där och tittade en gång, två gånger. Jag tvekade flera hundra gånger, och sen plötsligt lade någon som verkade riktigt intresserad ett bud. Så då lade jag ett också! Någon bestämde sig för att bjuda över, och jag som egentligen bara skulle lägga ett bud tänkte "Va fasen, jag måste testa en gång till. Annars kommer jag alltid att ångra mig!". Så jag la ett bud till. Över min budget egentligen, men en smula lån hängande efter sig kan man kanske leva med. Och ja, det var lite också för att Någon skulle få betala lite mer om Någon vann budgivningen, ogin som människan (eller bara jag) kan vara ibland. Vet ni? Dra mig baklänges, men Någon gav sig. Jag vann budgivningen.

Det var en sån fantastisk dag, fjärilar i magen och segerrus om vartannat. Äntligen vågade jag försiktigt börja tänka tankar om vad som skulle göras på stället i sommar. Föreställde mig en välklippt gräsmatta med ordnade rabatten och sol som strilade mellan de stora äppelträdens grenar. Fåren i hagen bredvid som tuggar sin klöver. Gardiner som fladdrar i vinden, doften av gammal timmerstuga.
Synd bara att inte säljaren accepterade budet...
En gammal, gammal bild av den kära lilla stugan som fortfarande satt uppe när vi var på visning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0