Hej då Göteborg!

Det tråkiga med att åka hem till föräldrarna och fira jul (ja, det finns något tråkigt med det!) är att vara borta från sina finfina vänner. Precis innan alla försvann hem till sina hemorter sågs vi en sista gång, på Espresso-house på Centralstationen, där vi hade ett minikalas med julpyntad present. Eller ja, den var pyntad med resterna av dekorationerna från julknytisen. Den guldvita granskogen hade födelsedagsbarnet gjort alldeles själv.


Presenten, ekologiska snapsar, hoppas jag dock inte att Christoffer drack på jul, för då ska man inte dricka något starkare än svagdricka, så det så.


Frida hade med sig en himla massa julklappar som skulle hem till Halland. Det såg himla juligt ut!


Julia var jätteglad för att hon och jag skulle kirra de sista julklapparna på stan när fikat var uppätet. Det är så kul att köpa saker för att ge bort! Speciellt som jag inte brukar unna mig själv så mycket under läsperioderna.

När julklapparna var inshoppade och jag hade köpt en ny naturvän mascara på NK Apoteket traskade jag Avenyn upp och mötte Daniel. Jag kunde inte låta bli att stanna till vid den härligt kitschigt upplysta skridskobanan med sjungande julgran.


Min klara favorit är nissen inne i ljudbåset som spelar lite tamburin under låtarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0