Framtidsdrömmar


Idag var det skönt med sovmorgon. Efter att ha slumrat till halv nio smög jag upp och tittade på julkalendern med Daniel som smet iväg till skolan så fort eftertexterna började rulla. Resten av morgonen spenderade jag med Ring P1 i öronen medan jag ägnade tiden till bloggar och framtidssurfande - ja alltså, jag kollar vilka möjligheter jag har efter utbildningen och känner mig för lite. Just nu vill jag ta en dubbel mastersexamen på Universität Stuttgart och Chalmers, för att sedan doktorera i Norrland någonstans. Kanske är det alla häftiga Umeå-bloggare som får mig att längta uppåt, eller så är det helt enkelt de ökade chanserna för snö?

Det är ändå häftigt att drömma och veta att varenda minut av plugg tar mig närmre min framtid, som jag själv kan påverka! Det är första gången jag verkligen känner det i mitt liv, och vilken känsla det är! Wow!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja här uppe är snön fantastisk, torr och fin <3

2011-12-11 @ 11:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0