Vackraste Tyskland

Men Åh. UR-program om Friedrichstrasse i Berlin. Det räcker för att jag ska få en klump i magen och längta tillbaka till min stad, staden jag inte bott i mer än några månader men ändå älskar som min egen (ändå är ju Friedrichstrasse bara hälften så bra som mitt Hackescher Markt). På ett par år vågade jag inte resa tillbaka av rädsla att bli besviken. Men så gjorde jag det i våras. Och det var som jag minns det fast vackrare, större, snällare och ännu mera mitt. Åååh! Nästa gång jag reser till Tyskland ska jag se om Hamburg är lika fint, och München och Düsseldorf! Frankfurt kan jag också ta en sväng förbi, för det vet jag redan är en underbar stad. Åh åh åhåå. Di dära Tyskarna, di kan dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0