Idag porterstek. Imorgon Java-tenta.

Mitt dagsverke:
Ibland kan jag undra hur det ska egentligen ska hjälpa mig att rädda världen. Java-programmering. Men, så filosofiska frågor lämnar jag till humanisterna, själv vandrar jag vidare på logikens spikraka bana. Eller ja, den är inte alltid så spikrak som det kan verka. Det balla med logik är att det kan förklara de grejer som till en början verkar helt orimliga och osannolika. Från att vara hokus pokus blir något plötsligt det enda rätta och sannolika. Fraktalmönster till exempel - hur tufft är inte det?
Det är kaos som följer mönster fast ändå gör som det vill liksom. Man kan liksom aldrig riktigt veta var man har dem, de där fraktalmönstrena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0