Jakten på mattpiskan

Nehej, där kanske jag var lite snabb. Köpa mattpiska var inte så lätt som man kunde tro. Lite smått desperata har jag och karln cyklat runt till alla butiker i Gamlestaden, rusat in och förhoppningsfullt frågat: Har ni mattpiskor? Men nej. Ingen har. Kanske kan man piska på annat sätt, men vi vill ha vår mattpiska. Att piska mattor med. Pisk pisk. Aldrig kunde jag tro att det var så svårt! Det är så man blir med negerbarn! som en viss kär dam i Daniels släkt säger ibland. Och då menas såklart inte att det är något fel med små söta bruna bebisar, utan lite mer såhär:


Undrar om det roligaste med den här sketchen är att Ulla Skoog säger ett politiskt icke-korrekt ord i TV, eller att Johan Ulveson spelar dum. Egentligen, menar jag. Hade det varit lika skoj om det hade varit en asiatbebis, och hon sa "kinesbarn"? Svårt att säga.


Idag har jag skrivit om , och .

Kommentarer
Postat av: afSnirkelsnorkel

Negerbarn, helt klart. Annars skulle han ju inte säga att hon är rasist.

2011-04-28 @ 22:30:43
URL: http://pling-pling.se
Postat av: M

claes ohlson har mattpiskor. coop forum och jula med :)

2012-02-28 @ 12:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0