En dag i knegandets tecken!

Jag har haft en sån fantastisk dag här hemma hos mor och far på Lugnåsberget. Sov till lunch, och hela eftermiddagen har jag och pappa slitit med vinschar, vajrar, hävstänger och armstyrka för att flytta ett golv några meter till brasan där väggar och tak redan eldats upp. Med hjälp av lite friktions- och vridningskrafter som susade runt i huvudet lyckades vi fantastiskt bra! Men det känns i rygg, axlar och armar nu minsann! Ett härligt ont...
Ja, idag har varit värsta bantningslägret. Eftersom jag sov så sent blev det ingen lunch. Räknade ut att jag ätit mindre än tusen kalorier idag och slitit som ett djur i ett par-tre timmar - förhoppningsvis leder det åt rätt håll inför beach 2010.
Och så har jag blivit sugen på kort hår igen. Som jag förbannat mig för att jag klippte av mig håret, och ändå vill jag bara ha det ännu kortare! Tittade på gamla foton och min moster var så otroligt snygg i sitt korta hår när hon var i trettioårsåldern. Jag norpade några foton ur fotofickan ifall jag lyckas samla mod till mig och går till frisören någon dag. Just nu går också Tillsammans är man mindre ensam på svt 1, och Audrey Tautou är så söt i sin kortklippta frisyr! Undra om mina lockar någonsin kan lägga sig sådär fint...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0