Lite mera beslutsångest

Det som kan få mig att göra dumma köp mer än någonting annat, måste vara Caliroots sänkta priser. De har alltid sänkta priser, vilket bara innebär att jag är extremt lättmanipulerad. Som vanligt behöver jag ju det jag vill ha, i det här fallet nya sneakers (med tillägget att uttrycket "behöva" är relativt). Just nu funderar jag på någon av dessa inför sommaren. För visst funkar de i år med?
Cerise Gola-tygskor, modell Vibe.Vita tygskor från VansTurkosa adidas-skor, modell Adria PS
Det lutar mot de turkosa glorious glansiga tygskorna. De ger mig sådana sommarljumma visioner av fläkt som leker i kjolar, löv som rasslar när man cyklar nedför berget och glass i hamnen. Till och med en liten känsla av en lätt fuktig hand som letar sig till min, och svalkar min solvarma handrygg.

Fast å andra sidan. De vita ger mig känsla av hav, tång, klippor. Salt i luften, tovigt hår nästan blekt till vitt, gamla rostiga cyklar och grillat med sallad och tsatziki. Konstigt med tsatziki förresten... jag filtrerar aldrig min, och det har inte blivit dåligt ändå. Jag bara kramar ur gurkan. Och det blir gott det med. Åter till skorna, så gillar jag att de är osnörda. På sommaren ska det vara osnutet, oborstat och okammat. Ljuva sommar... jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0