Ack Tyskeland du sköna

Ett år tillbaka i tiden satt jag i Berlin. Jag och Dani var antagligen uppe sen ett tag eftersom frukostbuffén stängde klockan tio, kanske streamade vi "Skägget i brevlådan" från svtplay och öppnade chokladkalendern? Klädde på oss ytterkläderna - den nyinköpta underbara yllekjolen - och traskade runt i Prenzlauer Berg för att hitta de sista julklapparna. Kilade bort till Kaizers, där jag i smyg köpte Lindt's jullindor med tusen och en natt-tema, smak av kanel som Dani älskar. Det skulle bli en Nicolaus-present, men den fick inte plats i skon! Och hela tiden när allt var bäst, hade jag en hemlängtan som fick mig att tappa innanmälet.

Nu vill jag bara tillbaka, hela tiden
, om och om igen. Göra om det hela, utan hemlängtan och med ett eget rum i en liten WG eller i nån utbytesstudentsbostad någonstans. Och det tänker jag nog också. Speciellt när jag hittar det här! Härligt smaskiga (enligt en viss Herr D alltså) kanellindor, som jag skulle köpt hinkvis om jag bodde over there i Tyskland och fyllt rummet med imorgon. Här kommer... Lindor med kanel och koriander!

Exklusiv von Lindt undnur für kurze Zeit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0