Helgdagsfint


Min mamma är en hejare på att fira helgdagar. Ända sen vi var små dricks det läsk endast på röda dagar hemma hos oss, och mamma blir fortfarande lite ställd om jag egenmäktigt tar mig en sockerdricka ur backen och avnjuter med en egenmäktigt tinad bulle ur frysen framför någon film om lördagskvällen.

Som alla yrkesarbetande säkert märkte var det helgdag igår, och i mammas anda passade Daniel och jag på att laga till en trerätters. En ganska förutsägbar och anspråkslös sådan, men ändå. Så lyxigt det kändes att lugnt sitta ner och äta till klockan tio på kvällen, med riktig dukning och inte en tanke på disken. Så borde man ha det varje röd dag, minst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0