Det hemliga sticket


Tro't eller ej, men jag har äntligen bestämt mig för att jag har tid att sticka igen. Förr om åren led jag av ett klass III-stickberoende, men då jag insåg att en människa inte behöver hur många stickade plagg/prylar som helst bestämde jag mig helt enkelt för att vänja mig av med det hela och ha ett rejält stickprojekt hemma hos mamma och pappa istället som jag kunde slappna av med. Nu plötsligt sitter jag här med ett sticke i knät igen fast jag är i Göteborg och jag stickar rät på avig maska och lyfter och drar och vänder och tvinnar. Det känns för jäkla gött vill jag lova.



Kommentarer
Postat av: Miriam

Stickade koftor kan man dock ha precis hur många som helst av! Fantastiskt att orka sticka.

2012-01-10 @ 00:00:10
URL: http://rutvethut.blogspot.com
Postat av: afSnirkelsnorkel

Vad är jag om du är klass III-beroende? Jag ska ta upp min halsduk förresten och göra något från min 1939-stickbok.

2012-01-10 @ 23:09:55
URL: http://afsnirkelsnorkels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0