Lördagsrapport

Lördagen var effektiv och ovanligt full med skratt för att vara en flängig lördag. Pappa kom med bilen och vi hade kosan styrd mot Hovås där vi skulle åka och hämta lite möbler från Iris hus och träffa släkten. Jag skämdes lite över hur mycket möbler jag ville ha, men hej, jag flyttade faktiskt nyss till en lägenhet som är dubbelt så stor som den förra. Många spännande grejer jag hämtade ska jag visa när jag har dragit nya elsladdar i dem (japp, så händig är jag), andra när de kommit på rätt plats och en av dem ska jag visa nu!
Hur glad blev jag när jag hittade ett jättefint string-bord som förvisso var förjäkla skitfult på ovansidan, men metallen var i perfekt skick på? Jo, överväldigande glad skulle jag vilja påstå. Det fick följa med hem och efter lite öm kärlek och MP52 var det ett väldigt lyckligt och vackert bord som fick ta plats i soffhörnan istället för det alldeles för stora gamla soffbordet. Till min stora glädje var Daniel lika begeistrad som jag och nu sitter vi mest jublandes i soffan och tittar på det nya soffbordet.

Efter en några timmar i Iris hus var pappa snäll och körde mig och min syster till Ikea för att köpa tyg till kökssoffan. Jag är kräktrött på Ikea och alla deras smarta lösningar, så det har verkligen funnits en medveten tanke att inte fylla hela den nya lägenheten med prylar därifrån. Men, nu hittade vi ju inget annat! Jag har zickzackat tyget och nu ska det ner i tvättstugen så vi kan tvätta ur det värsta av de kemikalierester som ofta finns i textilier.

Kommentarer
Postat av: afSnirkelsnorkel

Jag är avundsjuk på att ni får till det så fint! Om ni inte behöver det gamla soffbordet kanske ni vill låna ut det till oss?

2011-09-27 @ 21:20:46
URL: http://afsnirkelsnorkels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0