Glansiga lilla björn

Efter att ha spanat in den lilla björnen på Kyrkornas Second Hand i Mariestad men lämnat den kvar för någon annan att köpa, så kunde jag inte tänka på annat. Men, jag tog mig i kragen och sprang inte tillbaks och köpte den. När jag sedan ett par veckor senare gick till Kyrkornas för att leta piedestaler är det kanske inte så svårt att gissa vad som stod framställt på ett bord rakt innanför dörren, med sina tomma små svarta ögon vända rätt mot mig. Lilla björnen. Jag slet till mig den och småsprang till kassan. Lilla, lilla björnen. Nu är du min. Nu står du i sovrumsfönstret och jag tittar på dig när jag inte kan sova om natten och när jag vaknar om morgonarna. Förlåt att jag lät dig vänta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0