Dagens outfit

Idag leker vi modeblogg. Det innebär att man står i en onaturlig, icke-ergonomisk pose och gärna har ett intressant uttryck. Min tolkning följer nedan.
Vad jag i själva verket vill visa upp är min fanastiskt fina klänning som är ett Ebbes Hörna-fynd. När jag köpte den var den bara en enorm (verkligen enorm!) särk utan någon som helst kroppsform och den gick mig till anklarna ungefär. Men jag gillade tyget så mycket så jag köpte hem den för en 50-lapp och sydde några små nyp i midjan, där jag har skärpet, och la upp den nertill genom att göra ett stort men osynligt veck på kjolen (som nämligen inte var enkelt rakt fållad nertill och jag orkade inte sy om det hela). Ett av mina allra bästa fynd får jag nog säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0