Att veta bäst

De gjorde det. De avrättade Troy Davis tidigt imorses. Då hade han legat fastspänd på bänken där han skulle sluta sitt liv i fyra timmar och väntat på besked om huruvida hans mål skulle tas upp igen. Majoriteten av de vittnen som var anledningen till att han låg på den där bänken har nämligen tagit tillbaka sina vittnesmål. Så mycket annan bevisning än vittnena fanns inte direkt.

Det var den nyheten jag hörde direkt när klockradion slog på, och jag ville bara somna om. Jag kan inte förså dödsstraffsförespråkare. Hur kan man känna så mycket hat att man överlagt och kallsinnigt väljer att vissa människor inte är värdiga ett liv längre? Hur kan man känna sig så förvissad om att man vet bäst och har rätt när så mycket står på spel.

Nä, när jag vaknar upp till sådana här nyheter, då undrar jag faktiskt om jag inte är för god för den här världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0