Varde ljus!

Hos gammelmoster Iris fanns det hundratals fina grejer att lägga vantarna på när hennes hus skulle säljas, bland annat den här fina 50-talslampan (?) med den den underbara skärmen. Jag har bytt ut allt det elektriska, den gamla sladden var fastnålad i väggen med häftstift, rätt igenom höljet! På Claes Ohlsson köpte jag tygbeklädd strykjärnssladd och en svart lamphållare med lysknapp som jag monterade ihop med den gamla metallstommen.


Egentligen ska jag försöka hitta något annat tyg att klä lampskärmen med, det som sitter på nu är tyvärr otroligt skitigt och fläckigt. Men ett tag till ska jag ha kvar det, så länge det matchar lövkronorna utanför fönstret så här bra. Minst.

Kommentarer
Postat av: afSnirkelsnorkel

Fint höstmys!

2011-10-26 @ 14:13:08
URL: http://afsnirkelsnorkels.blogg.se/
Postat av: Lite mera...

Visst är det!

2011-10-26 @ 16:12:35
URL: http://litemera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0