Dillkronan på verket

Hos mamma och pappa hänger det vattendroppar i toppen av grässtråna i trädgården. Löven har singlat ner på marken och det prasslar när man går. Mysigt!
Snöbär, smällbär eller vad man nu vill kalla dem hänger alldeles vita och smällklara i häckarna. Åh, vad jag önskar att jag haft mer tid hemma att leka, till exempel plocka en hel bytta full med bär för att sen bara smälla skiten ur dem! Det brukade jag göra bakom jordkällaren när jag var liten, hemskt skoj vill jag minnas.
På lördagkvällen åt vi kräftor som pappas jaktlag hade fiskat och som smakade bara en liten, liten smula dy. Mamma serverade dem med fina dillkronor från trädgården. Dill måste vara världens mest underskattade krydda! Åh, gud så gott! En sjukt bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0