Singing in the rain

När jag duschade efter cykelpasset på gymmet kom jag att tänka på en av mina bästa duschar någonsin. Det sista året jag jobbade på Arvikafestivalen var det helt otroligt stressigt. Det gick dygn utan minsta gnutta sömn och alldeles för många dagar utan en droppe dusch, och vädret växlade mellan vilda åskoväder och gassande sol. Jag luktade för jävligt och mitt hår var vidrigt för att uttrycka det milt. En natt när jag faktiskt hade gått och lagt mig för att sova lite vaknade jag av att ett jätteoväder rev i husvagnen där jag sov och det var omöjligt att somna om. Bäst att utnyttja tiden tänkte jag i mitt pragmatiska tillstånd, och snappade tag i handduk och tvål och ställde mig helt enkelt i regnet utanför husvagnen. Ingen annan var ute i regnet och rusket så jag kunde duscha ostörd, men hade på mig trosor och linne ifall någon skulle komma. Så mycket regn har jag nog aldrig upplevt, och aldrig har en dusch varit lika uppfriskande och skön. Miljövänligt är det ju också! Jag ser fram emot nästa naturdusch, det är ett som är säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0