Med hövvet i havreburken

Det var lite trist att ställa sig framför badrumsspegeln idag. Det hängde någon sorts stripiga, flottiga pommes stripes från min hårbotten, som slaskade ner mot axlarna. Med mina morgongrusiga grisögon påminde jag rätt mycket om en blond Severus Snape faktiskt. Kanske skulle någon utomstående inte riktigt sett samma sak som jag såg, men det var helt klart en tvätta håret-dag.
Vad har det med en burk havre att göra då? Jo, eftersom jag varken hade tid eller lust att blöta ner håret gjorde jag precis som junesabstracts: stack näven i havrebingen! Krossade havregryn är lika bra som vilket torrschampoo som helst, bara lite smuligare att använda. Havre varken luktar starkt, gör håret tovigt eller får det att klibba ihop, men där det appliceras kan håret anta en lite ljusare ton så det här kanske inte är något för de riktigt mörkhårigiga (fast det kostar ju nästan ingenting att prova). Mitt nordiska hår blir helt underbart efter lite skrubbande! Det får en härligt sträv stadga som gör det helt perfekt för fylliga uppsättningar. Så en kass hårdag blev en fin hårdag med lite havre. Gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0