Jot&Dot.

Det snackas inte om duktig flicka-syndromet. Jag tycker inte om det eftersom många kvinnor som bara är helt otroligt effektiva och målmedvetna nedlåtande får en klapp på huvudet och får höra att de är duktiga flickor när de är produktiva och gör karriär. Vem kallar framgångsrika män för duktiga pojkar och fnyser åt deras slit, tycker att de borde coola ner det en smula så fort de jobbar hårt för att nå sina mål. Att många unga tjejer känner en jävlig press är en annan sak, det handlar inte om att de vill vara duktiga flickor. Det handlar nog snarare om att de vet hur mycket man kan behöva slå sig fram för att nå någonstans som tjej, eller att de är så angenägna att nå sina mål.

Själv har jag varit stressad de senaste tio åren, men jag tror aldrig att jag har varit det för någon annans skull. Jag har höga krav på mitt liv och därför jobbar jag hårt. Det är bara roligt när det händer saker, helst massor på en gång. Men, jag kraschlandar alltid till slut. Med en smäll. Därför har jag varit hos en terapeut som hjälpte mig med min stress, och hon gav mig bland annat tipset att skriva ner saker istället för att låta dem snurra runt i huvudet. Sagt och gjort, jag kilade iväg till Åhléns och kom hem med den här skönheten från Letts. Jag älskar färgerna och hur stilren den är. Nu syns det inte på bilden, men den har ett litet band att lägga mellan bladen så man vet var man är också. Älskar't!


Kommentarer
Postat av: afSnirkelsnorkel

Men det är ju faktiskt MINA älsklingsfärger!

2011-10-25 @ 22:06:02
URL: http://afsnirkelsnorkels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0