En balja chai latte

Många som pluggar behöver gå hemifrån för att kunna koncentrera sig. Jag känner mig lyckligt lottad som är tillräckligt disciplinerad för att sitta hemma och plugga, eftersom det ger så mycket frihet. Jag slipper fixa matlådor som ska värmas i någon solkig micro på skolan, det blir inte en massa tentaflykts-fikapauser och framför allt kan jag gå runt i hemmakläder hela dagen. Gamla sladdriga byxor, raggsockar och stickad tröja - håret slänger jag bara upp i någon enkel knut så det inte hänger ivägen när jag läser.


När jag pluggar hemma brukar jag alltid lyxa till det lite, med till exempel extra god frukt eller som idag - en balja chai latte. Så här gör jag den:

Jag skummar ett par deciliter mjölk på spisen genom att värma den, samtidigt som jag låter en halvkopp vitt chai-te stå och dra. När teet har dragit häller jag i ett par deciliter chai latte-syrup (för jag är en gottegris) och slutligen toppar jag med mjölken.

Det blir smarrigt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0