En abstinenssjuks klagan

Jag dricker vanligtvis inte kaffe. Åhåhå, det lär du dig så fort du börjar jobba! brukar människor skrocka när jag berättar det, och Det är beskt i början, men du vänjer dig snart. Men jag behöver inte lära mig att dricka kaffe. Den bruna drycken har redan snärjt mig, och jag tycker det är mäkta gott med en kopp svart då och då. Idag lyxade jag till det med en americano på stammisfiket Bulten, jag menar det är ju tentavecka och allt! Men det skulle jag inte ha gjort.

Om jag nu skulle ha glömt anledningen till varför jag inte dricker kaffe blev jag påmind ett par timmar efter den fantastiskt goda koppen. Ett par timmar senare, när jag kände mig ungefär som någon i Trainspotting, filmen om heroinisterna ni vet. Koffein gör mig så sjukt uppåt att jag knappt vet vad jag gör, och när det går ur kroppen blir jag darrhänt och får sprängande huvudvärk. Och vad allra värst är: jag blir desperat sugen på mer kaffe. Man kanske skulle gå och pressa en balja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0