Den bästa medicinen

Det finns inte någonting som är särskilt kul med regelbunden kraftig migrän. Men nu ska jag säga en bra grej med migrän i alla fall:

När den värsta knocken i mina migränanfall är över, då är jag otroligt såsig i huvudet. Det känns som om det ska explodera om jag måste tänka efter, och att plugga är helt enkelt inte möjligt - det ironiska är att det alltid är när jag behöver plugga som mest som migränen dyker upp. Nåväl, vad gör man då istället, när man släpar sig runt i lägenheten och vill ha en trevlig och samtidig betydelsefull syssla i det där konvalecensstadiet? Jo, man gör chokladbollar. I slow motion, eftersom häftiga rörelser får mig att tro att huvudet ska trilla av, ja precis så känns det.


Yttepyttiga små bollar så det blir massor av dem. I med massor av starkt kaffe så blir det himlans gott för tunga huvuden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0