Bulgur Africana

När jag ser tillbaka på den här veckan undrar jag verkligen vad som hände. Bokstavligt talat, vad har jag gjort hela veckan?! De två dagarna jag jobbade tog nog mer tid än jag förstod, och sen har jag visserligen spenderat ett antal timmar i skolans datasal, skrivandes lab-rapport. Men det är ändå rätt många timmar kvar jag inte har lyckats kunna spåra. Enligt min kamera har jag i alla fall ätit mat:
Bulgur Africana har jag tydligen lyckats laga till! En smaskig röra bestående av fräst lök, vitlök och vitkål (såklart! Jag råkade ha det i kylen, annars räcker det med lökarna) som sedan blandats upp med mjölk och grädde. Efter att det har småputtrat ett tag tillsätter man skivad banan, salta jordnötter och stora vita bönor som fått rinna av och blivit sköljda. Sen slänger man alltihop över en hög med hönsbuljongskokt bulgur och - tada! En prima maträtt. Servera med några skrynkliga gamla gurkskivor för extra fräschör. Avnjutes lämpligast i (minst) tvåsamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0