Någon att se upp till

Jag vet inte riktigt varför jag är så intresserad av starka kvinnor i femtio-, sextio-årsåldern just nu. Kanske är det någon slags identitetskris, eller bara en strävan efter en förebild jag kan sikta på när jag ska rusa rätt ut i vuxenlivet som en kalv på grönbete. Oavsett vilket, så är jag glad att det finns så otroligt många sådana kvinnor att välja och vraka mellan. Alla med livsöden som bevarats för eftervärlden - berättats, blivit mytomspunna och inspirerat.
Ja herrejisses. Lyckas jag åstadkomma hälften så mycket i mitt liv, som vem som helst av dessa kvinnor gjorde, så kan jag dö mer än nöjd.

Kommentarer
Postat av: Vicky

åh lena nyman. så himla bra.

2011-11-09 @ 18:13:25
URL: http://vickys.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0