Det värsta kliet i fingrarna

Just nu är julpeppen enorm! Jag och Daniel har bokat en spännande - eller kanske mera skön och avslappnande - resa lagom till när sista tentan är gjord och alla vänner har rullat hem efter julbordet hemma hos oss. Jag kan säga så mycket som att den inte innefattar flyg (miljön +1), ett dyrt julbord som jag har skyhöga förväntningar på och framför allt - en julmarknad. En riktig julmarknad, den bästa sortens.


I vänta på den lilla lyxjulklappen till oss själva lever jag i fullständig julpyntspanik. Jag vill pynta, nu! Och jag vill baka knäck, julgodis och pepparkakor. Smaka på mina förstagångennågonsin-lussekatter och dränka mina sorger i julmust och saftglögg. Öppna första luckan i adventsljusstaken, tända första ljuset, sjunga julsånger i stämmor med Daniel, tindra med ögonen och ha rosetter i håret och ja.. Ni fattar. Som alla år är jag rädd att jag har liiite väl höga förväntningar, men hej, julen har aldrig svikit mig än.

Ih, jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0